in.Lab BLOG
теорія revit

Типи сімейств у Revit

🌿Сімейства - це те, з чого формується ваш проект у Revit. Стіни, перекриття, двері, вікна, меблі, штамп листа альбому, марка матеріалу тощо - це все сімейства.

Іншими, розумнішими словами, сімейство - це компонент моделі в Revit, для якого створені параметри та задані значення для цих параметрів. У кількох екземплярів одного сімейства можуть відрізнятися значення параметрів, але їхній набір завжди буде однаковим.
Які типи сімейств існують:

1. Системні сімейства - містять компоненти, по яких створюються основні елементи будівель, чия збірка відбувається на будівельному майданчику: стіни, дах, перекриття, сходи, огорожі, пандуси, труби, фундаменти, вітражні системи тощо.

Системні сімейства заздалегідь визначені у Revit, вони не завантажуються у проекти із зовнішніх файлів. Тому їх неможливо копіювати, змінювати та видаляти, однак у системних сімействах можна копіювати та змінювати типорозміри таким чином, щоб отримати відповідний проекту елемент.

На малюнку приклад одразу трьох категорій системних сімейств: перекриття, стіна та вітраж:
Крім того, до системних сімейств також належать параметри проекту, що впливають на середовище проекту і включають типорозміри для рівнів, сіток, розмірів, фасадів, висотних позначок, ліній, аркушів, матеріалів тощо.

2. Сімейства, що завантажуються - використовуються для компонентів будівель і систем, які купуються, доставляються і встановлюються в будівлі або навколо неї. Наприклад, вікна та двері, шафи та меблі, сантехнічне та електричне обладнання та прилади тощо.

Такі сімейства створюються в окремих файлах з розширенням .rfa і завантажуються (імпортуються) в проект. Їх можна не лише легко редагувати, а й створювати самостійно з урахуванням спеціальних шаблонів, які входять до складу програми.

На зображенні нижче можна побачити приклад завантажених сімейств категорії меблі:
3. Контекстні сімейства - це унікальні елементи, які створюються для конкретного проекту, і не передбачається їх використовувати повторно в інших проектах. У проекті можна створити кілька контекстних сімейств, можна розмістити кілька екземплярів одноконтекстного сімейства, але, на відміну від завантажуваних та системних сімейств, не можна створити кілька типорозмірів.

За потреби можна переносити контекстні сімейства з проекту в проект, але робити так не рекомендується, оскільки це може збільшити розмір файлу проекту та негативно вплинути на швидкість роботи програми. У такому випадку краще скористатися сімейством, що завантажується.
На малюнку вище ви побачите тумбу, яка може бути унікальним виробом, замовленим у меблярів за розмірами саме під цей проект. Відповідно вона може бути виконана в проекті за допомогою контекстного сімейства.

Додатково ви можете прочитати про кожен тип сімейств у базі знань Autodesk:

  • про системні сімейства тут
  • про завантажувані сімейства тут
  • про контекстні сімейства тут